Thema's en KBA's

Veelgestelde vragen

Dit overzicht van veelgestelde vragen over het werken met thema’s en KBA’s is opgesteld door de Projectgroep Landelijk Opleidingsplan, in samenwerking met de deelnemers van de werkconferenties Landelijk Opleidingsplan (Stafleden, opleiders en aios). 

 

Word jouw vraag niet beantwoord met dit overzicht? Heb je suggesties voor verbetering? Stuur een bericht aan de Projectgroep

 

Download hier het boekje Thema's en KBA's

 Themas en KBAs

Algemeen                                                      

  1. Wat is een thema en wat is een KBA?
  2. Wat zijn de 10 thema’s en onderliggende KBA’s?
  3. Hoe is gekozen voor deze 10 thema’s?
  4. Op welke bronnen is de keuze van de 10 thema's gebaseerd?
  5. Door wie zijn de KBA’s ontwikkeld?
  6. Kan ik reageren op deze KBA’s?
  7. Waarom zijn de thema’s en KBA’s ontwikkeld?
  8. Wat is nieuw aan werken met KBA’s?
  9. Zijn bij werken met KBA’s de competenties niet belangrijk meer?
  10. Waarom zijn er zo veel KBA’s?
  11. Omvatten de thema’s en KBA’s alles wat de huisarts moet doen en de aios moeten leren?
  12. Hoe verhouden de KBA’s zich tot de Eindtermen (2009)? 

    Huisartsopleider
  13. Wat kan ik met de KBA's als huisartsopleider? 

    Aios
  14. Wat kan ik met de KBA's als aios? 

    Docent / Instituut
  15. Wat kan ik met de KBA’s als docent?
  16. Hoe kan ik de KBA’s als staflid /instituut gebruiken in de samenwerking met opleiders?
  17. Hoe zijn de thema’s en KBA’s te gebruiken bij de deskundigheidsbevordering en werving van docenten?

    Curriculumontwerp 
  18. Hoe gebruik ik de KBA’s voor curriculumontwerp? 

    Onderwijsontwerp 
  19. Hoe gebruik ik de KBA’s voor het ontwerpen van onderwijs? 

    Toetsing 
  20. KBA’s en KPB
  21. Moeten alle 82 KBA’s worden getoetst? 
  22. KBA’s en portfolio
  23. KBA’s en ComBeL